Skip to content
  • Naslovna
  • Izvođači
  • Top ljestvice
  • Mjesta i gradovi
  • Fotogalerija
  • Impressum
  • FESTIVAL MIK
Menu
  • Naslovna
  • Izvođači
  • Top ljestvice
  • Mjesta i gradovi
  • Fotogalerija
  • Impressum
  • FESTIVAL MIK

Pogledajte kako je MIK izgledao prije

'60

'70

'80

'90

'00

'10

'20

1960 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 1969
1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979
1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989
1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999
2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009
2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029
  • Naslovna
  • Izvođači
  • Top ljestvice
  • Mjesta i gradovi
  • Fotogalerija
  • Impressum
  • FESTIVAL MIK
Menu
  • Naslovna
  • Izvođači
  • Top ljestvice
  • Mjesta i gradovi
  • Fotogalerija
  • Impressum
  • FESTIVAL MIK

e-MONOGRAFIJA

Pogledajte kako je MIK izgledao prije

'60

'70

'80

'90

'00

'10

'20

1960 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 1969
1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979
1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989
1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999
2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009
2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029

    1967.

    undefined
    Maruška Šinković, sestre Žeželić i Roland Šuster

    Te se godine započelo s praksom
    dovođenja “velikih imena”. Takav je bio festivalski trend u ondašnjoj
    državi. Voditeljski je par pak biran po formi iskustva i dobrog izgleda, te su Melodije
    Kvarnera ’67 vodili Ljubo Jelčić, ondašnja TV
    zvijezda, i Mia Sasso, nadasve atraktivna glumica riječkog kazališta Ivana
    Zajca. Organizatori su s RTV Zagreb dogovorili da preuzme sve tehničke poslove,
    a
    Novi list (17. i 18. lipnja 1967. godine) je u
    vezi s tim zabilježio: Tonska kola Radio Zagreba
    uključit
    će
    se u
    festivalsku karavanu, a osoblje RTZ-a postavljat će u svakom,
    mjestu ozvučenje i
    rasvjetu.
    Radiostanica Zagreb načinit će na završnoj priredbi
    magnetofonsku snimku predsta
    ve
    koja će
    biti emitirana u zabavno-muzičkim emisijama “Jučer, danas, sutra”,
    “TV magazin” i u
    turistički
    emisijama. (…)


    Skladbe

    1. MORČIĆ (C. Zrelc – D. Gervais – M. Nardelli) Ansambl
    “DALMACIJA”

    2. VRATI SE MORNARU (N. Milotti – B. Obradović – F. Pomykalo)
    Višnja KORBAR

    3. BILA SI LIJEPA (M. Hadić – T. Adnim –  I. Stamać) 
    Duo JADRAN

    4. PRIČAJ NAM MORE (M. Radić – T.
    Adnim- I. Stamać) Vjekoslav JUTT

    5. TO MORE MODRO (M. Korbler – S. Jakševac – F. Pomykalo)
    Toni KLJAKOVIĆ

    6. JURINA I FRANINA (D. Malpera – M. Fištrović – K. Oblak)
    Ira KRALJIĆ i Dinko BANIĆ

    7. MLADIĆ S KVARNERA (N. Milotti – B. Obradović – F. Pomykalo)
    Maruška ŠINKOVIĆ i Anasambl “DALMACIJA”

    8. VODIM TE U LOVRAN (P. Krelja – B. Chudoba – M. Nardelli)
    Ansambl “DALMACIJA”

    9. MOJA ZEMLJA (I. Stamać – D. Gervais – F. Pomykalo) Duo
    ŽEŽELIĆ

    10.
    OTIŠAL JE OPET BRODIT (M. Mandrač – B. Chudoba – F. Pomykalo) Ira KRALJIĆ

    11.   OJ DIVOJKO ISTRIJANKO (R. Butina – B. Chudoba – M. Nardelli) Duo JADRAN

    12. PRIMORSKA SERENADA (M. Kinel – M. Kinel – J.Forenbacher)
    Roland ŠUSTER

    13. TI
    BURO NAŠA (M. Margitić – M. Margitić – F. Pomykalo) Višnja KORBAR i Toni
    KLJAKOVIĆ

    14. STARA
    LANTERNA (Lj. Kuntarić – S. Benzon – F. Pomykalo) Vjekoslav JUTT

    15.
    ŠKOJI I ŠKOJIĆI (H. Piliš – S. Benzon – M. Nardelli) Maruška ŠINKOVIĆ i Ansambl
    “DALMACIJA”

    16. FEŠTA (M. Nardelli – M. Nardelli
    – M. Nardelli) Ansambl “D
    ALMACIJA”

    Izvođače je pratio revijski orkestar pod
    ravnanjem
    Marija
    Nardellija, Ferda
    Pomykala i Josipa Pepija Forenbachera. Na ovogodišnjim je
    Melodijama trebao nastupiti i Vice Vukov, no svoj je nastup otkazao u posljednji trenutak zbog nastupa na festivalu u Bratislavi, dok je Višnji Korbar i Toniju Kljakoviću to bio već četvrti nastup na ovom festivalu,
    odnosno pjevali su na njemu od njegovog osnutka.

    Nagrade

    Poučeni prošlogodišnjim iskustvom,
    organizatori su
    promijenili način glasovanja. Nije više svaki
    gledatelj mogao biti i
    glasač. Odlučeno je da na svakom
    koncertu bude podijeljeno tristo glasačkih listića, Tom je promjenom izbjegnuto
    da “veća mjesta” mjest
    a
    s većim
    gledališnim prostorom nadglasaju ona “manja”.

    NAGRADE
    PUBLIKE
    :

    1.   Ira KRALJIĆ, skladba “OTIŠAL JE OPET
    BRODIT” kompozitora Mate MANDRAČA (pseudonim Lj. Kuntarića) i autorice
    teksta Blan
    ke
    CHUDOBE (211
    glasova)

    2. Roland ŠUSTER, skladba “PRIMORSKA SERENADA”, kompozitor i
    tekstopisac Mario  KINEL (203 glasa)

    3.
    Ansambl “DALMACIJA”, skladba “FEŠTA”, kompozitor i autor teksta
    Mario NARDELLI (181 glas)

     

    NAGRADA
    ZA NAJBOLJI TEKST – “SREBRNO JEDRO”:

    Marijan FISTROVIĆ za tekst skladbe
    “JURINA I FRANINA” u izvođenju Ire KRALJIĆ i Dinka BA­NIĆA

    NAGRADA
    “ARENIN POKAL”:

    Ljubo KUNTARIĆ za pjesmu “OTIŠAL
    JE OPET BRODIT” u izvedbi Ire KRALJIĆ

    Ovu je nagradu časopis Arena dodjeljivao kompozi­toru koji osvoji
    najveći broj glasova tijekom svih fes­tivalskih večeri.

    NAGRADA
    “ROŽENICE”:

    Ljubo
    KUNTARIĆ za pjesmu “OTIŠAL JE OPET BRODIT” u izvedbi Ire KRALJIĆ

    U ime
    pulske radiopostaje nagradu je Kuntariću predao profesor Slavko Zlatić, a
    nagradu do današnjih dana Radio Pula dodjeljuje onom tko najbolje koristi
    istarski melos u kompoziciji.

     

    NAGRADA
    ZA NAJBOLJI ARANŽMAN:

    Ferdo POMYKALO za aranžman
    kompozicije “OTIŠAL JE OPET BRODIT”

    NAGRADA
    ZA NAJBOLJU ORGANIZACIJU FESTIVALSKE VEČERI:

    Grad
    SENJ

    Nagrada
    je ove godine prvi put uspostavljena, a Senju je prema festivalskim pravilima
    omogućila da iduće godine bude grad iz kojeg će startati festival­ska karavana.


    undefined

    Preslika festivalskog kataloga iz 1967. godine

    Festivalije

    Zvijezda Melodija Kvarnera ’67 zasigurno je bila Ira Kraljić. Njezino je ime punilo novinske stupce ondašnjih pisanih medija, a glas odjekivao eterom radiopostaja. Pišući o festivalu, novinar Arene Marino Zurl 7. srpnja u br. 341 zapisao je: Svi pjevači, kompozitori i drugi učesnici pozdravili su burnim aplauzom mladu nastavnicu muzičkog odgoja Iru Kraljić koja se prema mišljenju muzičkih stručnjaka pokazala u svom svojem svjetlu, dajući, kako reče Ferdo Pomykalo, najveću interpretaciju “Melodija Kvarnera ’67”. Rečeno je da bi Ira Kraljić sa svojim glasom mogla mirne duše stati uz bok našim najprominentnijim pjevačima zabavne muzike. (…)

    Ona sama je u istom tekstu na novinarski upit hoće li doći u velike muzičke centre kao što su Zagreb, Beograd i Ljubljana i nastaviti pjevačku karijeru, odgovorila:

    Ne znam što da vam odgovorim, rekla je zbunjeno. Mene privlače ti, kako kažu, muzički centri. Rado bih pristala da odem u Zagreb, Beograd ili Ljubljanu, ali ne bih tamo mogla dugo ostati. Neobično volim muziku i njoj ću posvetiti cijeli svoj život. Rado ću ići u naše centre da pjevam, snimim ploču, neku televizijsku ili radioemisiju, ali ću se uvijek vraćati na svoj Kvarner. Tu sam se rodila, odrasla, stekla muzičku naobrazbu, tu sam navikla živjeti i tu ću ostati. (…)

    U novinama je osvanuo i naslov Festival pastorče, koji potpisuje I. Flod, a u kojem piše o nezainteresiranosti i televizije i radija za Melodije Kvarnera. Obrušavajući se na indolentnost elektronskih medija, Flod je između ostalog zapisao: Malo je koji naš festival zabavnih melodija toliko samoprijegoran kao “Melodije Kvarnera”. Posljednji, netom održani koji se pretvorio u putujuću turističko-zabavnu manifestaciju, upravo je dokazao do kakvih rezultata može dovesti upornost, a pokazao je ujedno i koliko je svima onima, kojima treba da je stalo do takva nastojanja, malo stalo do svih tih napora, pa i do uspjeha koji je, na kraju krajeva, uspjeh naše zabavne muzike. Festival “Melodije Kvarnera” koji je dao više od pola tuceta naših originalnih melodija, kao da se prešućuje. Nije bilo TV prijenosa niti jedne od pet večeri, iako su već i sama mjesta u kojima se festival održao davala dovoljno razloga, obzirom na naša turistička nastojanja, da se to učini. Nije bilo ni obećanog radioprijenosa, a na kraju u pitanju je hoće li se ijedna od ovih uspjelih melodija pojaviti na pločama (iako je” Jugoton” takvo pravo otkupio). Afirmacija koju su postigli kompozitori, pisci tekstova, pa i sami pjevači, posebno pjevači riječke regije, rasplinula se u pijesku našeg divnog Jadrana, a sve zbog nevjerojatne indolencije ili omalovažavanja onoga što je izvorno naše. Tako se nakon ovoga više ne moramo pitati kamo to plovi naša zabavna muzika.

    Kao što vidite, MIK, ma kako se sve u svojoj povijesti zvao, nikad nije dobro korenspondirao s “ostatkom važnog svijeta”. Neshvaćen, neprilagođen i prečudan za malograđanske nadzore.

    Melodije Kvarnera 1967. godine dobile su svoj nomadski karakter. Postale su putujuća glazbena karavana. Naime, organizatori (turističke agencije, Kulturno-prosvjetna zajednica Rijeka, Koncertni ured  Rijeka) su ustanovili da postoje mjesta izvan Rijeke i Pule koja bi se prihvatila organizacije kon­cerata. Uz već spomenute Rijeku i Pulu javili su se Senj, Kraljevica, Lovran i Opatija. Problemi su nastali kad je Pula, niti mjesec dana prije pred­viđenog početka, otkazala gostoprimstvo. Razlog je bio financijske prirode. Tjedan dana prije početka festivala otkazala je i Opatija, navodeći kao razlog popunjen termin svoje Ljetne pozornice. Stoga su Melodije Kvarnera ’67 održane u Kraljevici (24. lip­nja), Lovranu (25. lipnja), Senju (“26. lipnja) i Rijeci (u dvorani kina Neboder 27. i 28. lipnja).

    undefined

    Ansambl Dalmacija 

    Sponzori       Dizajn i izrada: Prospekt d.o.o.