Tabako & Aquarius doma, odnosno na krčkom Trgu Kamplin
Festival MIK ’99 počeo je 20. lipnja
u Pazinu, gostovao u Čavlima, Puli, Rijeci i Labinu, te finale održao 26.
lipnja u Krku. Pokroviteljstvo festivalskih večeri preuzela je Istarska
županija i gradovi u kojima se festival održavao, dok je nositelj organizacije
bio Festival MIK. organizacija kulturnih djelatnosti te Melody
d.o.o.,
izdavačko poduzeće.
Glasovanje
Ove je godine došlo i do promjene u
načinu glasovanja. Naime, kako je posljednjih godina sve više i više primjedbi
pristizalo na račun toga da takav princip glasovanja nepravedno u konačnom
poretku visoko izbaci pojedince na račun lokalne dopadljivosti, direktor
Andrej Baša odlučio je poduzeli nešto po tom pitanju. Nakon dugih rasprava,
nekoliko modela glasovanja i provjera na kompjutorskim simulacijama rezultata
nekoliko godina unazad, prihvaćen je sljedeći model: glasovanje u svakom gradu
vršit će se na dosadašnji način, dakle bit će podijeljeno 500 listića na
kojima gledatelj ima pravo zaokružiti svoja dva favorita, no tada, nakon prebrojavanja
glasova publike, proglašava se prvo, drugo i treće mjesto u gradu u kojem se
održava festivalska večer, objavljuje se i broj glasova za svaku pojedinu
nagradu, ali se iza toga vrši bodovanje pjesama prema redoslijedu koji su
pjesme zauzele po broju glasova te večeri. Pjesma koja ima najmanji broj
glasova dobiva jedan bod, predzadnja dva i tako dalje, po jedan bod za svaku
poziciju. Treće, drugi i prvo mjesto boduju se stimulativno po načelu – treća
pjesma po broju glasova dobiva dva boda više od četvrte, druga tri boda više
nego treća, a prvoplasirana četiri boda više od drugoplasirane. Ako dvije
pjesme imaju isti broj glasova publike, obje bivaju stimulirane bodovima koji
bi pripali višoj poziciji
u okviru dvije na kojima
su se zatekle. Na
kraju, na finalnoj večeri, proglašavaju se tri pjesme koje su dobile najviše
bodova tijekom trajanja festivala.
Skladbe
1. TUŽAN I SAM (V. Mlakar – Z. Turak – V. Mlakar) Vedran MLAKAR i “SUPERNOVA”
2. LA MAREA (A. Rena – A. Rena / R. Braico Ružić – V. Janko) Rosana BRAICO RUŽIĆ
3. BALADA Z KVARNERA (R. Grubišić – V. Juretić – R. Grubišic) Vivien GALLETTA i
Voljen GRBAC
4. TANANANAJ (B. Fućak – B. Fućak – A. Valenčić) JOZEFINA i Trio RIO
5. MOJE SVITLO SI TI (A.
Lazarić – A. Lazarić – S. Belša) Alen LAZARIĆ
6. SRIĆNO TI (A. Babić
– V. Juretić – A. Valenčić) Ksenija SOBOTINČIĆ
7. KOMADIĆ NEBA PLAVOGA (V. Škaron – V. Juretić – V. Škaron) “AZUR”
8. KOLTRINA (I. Badurina – V. Juretić
– R. Grubišić) Joso
BUTORAC i klapa “KRK”
9. KUPIL SAN MOTORKU (D. Jeličić –
D. Jeličić – A. Valenčić) Duško JELIČIĆ
10. KONJI NA VITRU (E. Bossazzi – D.
Načinović – S. Belša) “HIGHLANDERS”
11. DOBRA VEČER, ZLATNI KRAJU (M. Jelavić – Z. Stipičić – A. Justić) “TABAKO & AQUARIUS”
12. DA MAT ZNA (A. Babić – B. Kržik
Longin – A. Valenčić) “TEENS”
13. LIPA MOJA ŠINJORINA (A Justić – A. Morić – Ž. Šparmajer) Trio GUŠT
14. BEZ NASLOVA (D. Turina / S. Bival – D. Turina – E. Stanić) ŠAJETA FIČURING
“FALOTI”
15. MARIA, BELLA ISTRIANA (A. Baša – A. Baša – A. Baša) Mladen GRDOVIĆ
16. MRVU SRIĆE (A. Crnković – A. Crnković – A. Vitasović) Alen VITASOVIĆ
17. PAZINJANKA (B. Krajcar – Z. Vrščaj – A. Valenčić) Vili ŠKUFLIĆ
18. ČA BIŠ SAD OTEL (I. Frleta – V. Juretić – A. Baša) Radojka ŠVERKO
19. SJEĆANJA (M. Jelavić – Z. Stipičić – A. Baša) Matko JELAVIĆ
20. NIŠ BEZ MEDEŽIJE (A. Baša – L. Morosin – B. Zahtila) Vesna NEŽIĆ RUŽIĆ i Sergio
PAVAT
21. NEKA JUBAV MOJA SA (R. Grubišić – M. Bobuš – R. Grubišić) Karin KULJANIĆ
Festival su vodili
Dubravka Medak i Robert Ferlin.
Naslovnica notne knjižice MIK-a 1999
Nagrade
NAGRADE PUBLIKE:
1.
Karin KULJANIĆ, skladba “NEKA JUBAV MOJA SA” (R. Grubišić – M. Bobuš –
R. Grubišić), 145 bodova
2.
Mladen GRDOVIĆ, skladba “MARIA, BELLA ISTRIANA” (A. Baša – A. Baša – A.
Baša), 121 bod
3.
ŠAJETA FIČURING “FALOTI”, skladba “BEZ NASLOVA” (D. Turina /
S. Bival – D. Turina – E. Stanić), 119 bodova
NAGRADE STRUČNOG OCJENJIVAČKOG SUDA:
1.
“HIGHLANDERS”, skladba “KONJI NA VITRU” (E. Bossazzi – D.
Načinović – S. Belša)
2.
ŠAJETA FIČURING “FALOTI”, skladba “BEZ NASLOVA” (D.Turina /
S. Bival – D. Turina – E. Stanić)
3.
JOZEFINA i Trio RIO, skladba “TANANANAJ” (B. Fućak – B. Fućak – A. Valenčič)
Rosana BRAICO RUŽIĆ, skladba “LA
MAREA” (A. Rena – R. Braico Ružić – V. Janko)
NAGRADA “ZLATNI MIKROFON” ZA
NAJBOLJU INTERPRETACIJU:
Radojka
ŠVERKO za interpretaciju skladbe “ČA BIŠ SAD OTEL”
NAGRADA “ROŽENICE” ZA NAJBOLJE
KORIŠTEN ISTARSKI MELOS:
Bruno
KRAJCAR za skladbu “PAZ1NJANKA”
NAGRADA ZA NAJBOLJI ARANŽMAN:
Robert GRUBIŠIĆ za
skladbu “NEKA MOJA JUBAV SA”
NAGRADA
“LJUBO PAVEŠIĆ” ZA NAJBOLJI TEKST:
Danijel
NAČINOVIĆ za tekst kompozicije “KONJI NA VITRU”
NAGRADA PRIMORSKOG RADIJA ZA NAJBOLJI
SCENSKI NASTUP:
ŠAJETA
FIČURING “FALOTI” sa skladbom “BEZ NASLOVA”
NAGRADA “NOVOG LISTA” –
“BESEDA”
Skladba
“BEZ NASLOVA” (D. Turina / S. Bival – D. Turina – E. Stanić) u
izvođenju ŠAJETE i “FALOTA”
Ovu
nagradu Novi
list dodijelio je prvi put ove godine, a dodjeljuje se skladbi
koja po mišljenju stručnog suda (Slavica Mrkić Modrić, novinarka Novog
lista, Aleksandra Kućel Ilić, urednica rubrike Beseda
u Novom listu, Damir Badurina, glazbenik) cjelokupnim izričajem na najbolji
način oslikava i promovira tradiciju Primorja, Istre i otoka.
“PRIJELAZNA
ZASTAVICA” – NAJBOLJI DOMAĆIN MIKOVSKE KARAVANE:
Grad LABIN
Grupa Azur pred domaćom publiko ili “Azuri na Čavji”
Festivalije
Po proglašenju najboljom na MIK-u ’99 Karin Kuljanić je izjavila:
Ovo je izvanredan uspjeh. Ovome sam se mogla samo nadati i kao da mi se san ostvario. Pjesma je od početka bila kod publike dobro prihvaćena jer mislim da je publika osjetila moju iskrenost i ljubav u njoj. Ova je pjesma posvećena mojoj maloj Gei (kći, op.a.) i nadam se da će je slušati kad odraste i da će shvatiti koliko je volim.
Direktor festivala, Andrej Baša, na završnoj presici je izjavio: Ovogodišnje izdanje MIK-a izdvaja se značajnim pomakom u odnosu na prethodna, od organizacijskih i tehničkih detalja pa do sve uočljivijih promjena u glazbenom izričaju kojima će MIK zakoračiti u novo tisućljeće. Odnosno, MIK je dobio mladu publiku.
Uslijedila je i rasprava o playback izvođenju i pjevanju “uživo” koja je zaključena izjavom da je festival naporan za izvođače, pa je playback neophodan, a i tehnički je sigurniji od pjevanja na matricu. Radojka Šverko se složila s objašnjenjem, ali i naglasila da playback neće nikad regrutirati vrsne interprete.