Skip to content
  • Naslovna
  • Izvođači
  • Top ljestvice
  • Mjesta i gradovi
  • Fotogalerija
  • Impressum
  • FESTIVAL MIK
Menu
  • Naslovna
  • Izvođači
  • Top ljestvice
  • Mjesta i gradovi
  • Fotogalerija
  • Impressum
  • FESTIVAL MIK

Pogledajte kako je MIK izgledao prije

'60

'70

'80

'90

'00

'10

'20

1960 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 1969
1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979
1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989
1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999
2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009
2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029
  • Naslovna
  • Izvođači
  • Top ljestvice
  • Mjesta i gradovi
  • Fotogalerija
  • Impressum
  • FESTIVAL MIK
Menu
  • Naslovna
  • Izvođači
  • Top ljestvice
  • Mjesta i gradovi
  • Fotogalerija
  • Impressum
  • FESTIVAL MIK

e-MONOGRAFIJA

Pogledajte kako je MIK izgledao prije

'60

'70

'80

'90

'00

'10

'20

1960 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 1969
1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979
1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989
1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999
2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009
2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029

    2004.

    undefined

    Retrospektivna večer “40 let MIK-a” u HKD-u na Sušaku


    Četrdeseti rođendan Festival Melodije Istre i Kvarnera
    slavio je punih šest mjeseci, što pripremajući se za veliko slavlje, što
    uistinu slaveći. Godina 2004. ostat će upisana u mikovsku povijest kao godina u
    kojoj je MIK dobio monografiju, upriličio retrospektivnu večer na kojoj je
    opjevao svih 40 godina postojanja, dobio dokumentarac u režiji Tonka Jovića, te
    u lipnju slavljenički zapjevao i zasvirao u sedam gradova i općina duž Istre,
    otoka i Kvarnera. Od 18. lipnja kad je startao u Malom Lošinju, do 26. lipnja
    kad se finalno predstavio Rijeci, MIK se s 19 kompozicija predstavio i Vodnjanu
    (20. lipnja), Čavlima (21. lipnja), Bakru (22. lipnja), Krku (23. lipnja), te
    Labinu (24. lipnja). U subotu, 19. lipnja mikovci su imali dan odmora, a u
    petak 25. lipnja u HKD-u na Sušaku upriličena je retrospektivna mikovska večer
    nazvana “40 let MIK-a”. Uvertira u finalnu riječku mikovsku večer održanu na
    Gatu Karoline Riječke bilo je predstavljanje Monografije “Melodije Istre i
    Kvarnera (1964. – 2004.)”  upriličeno u Vijećnici
    Grada Rijeke. 

     

    Skladbe

    1. SOTTO VOCE (M. Valković – Ma. Valković – R.
    Grubišić) Alen VITASOVIĆ,  Duško JELIČIĆ
    i Ženska klapa MARETA

    2. PRIMORSKA NOĆ (M. Grdović – L. Morosin – A. Baša)
    Lidija PERCAN i Mladen GRDOVIĆ

    3. NOŠTROMO (N. Milotti – Lj. Pavešić – I. Popeskić) Toni
    KLJAKOVIĆ i Mario BATTIFIACA 

    4. VIENI SUL QUARNERO (B. Krajcar – V. Kuzma – O. Dešić)
    Vinko COCE

    5. MIH SE ČUJE, SVATI GREDU
    (N. Milotti – D. Načinović – A. Valenčić) Vesna NEŽIĆ RUŽIĆ i MAGNOLIJA 

    6. KO VA RAJU (A. Baša – R. Pilepić – A. Baša) GINA 

    7. A GROZJE ZORI (Đ. Maršan – D. Načinović – A. Valenčić)
    Đani MARŠAN

    8. KI PUT SE MI POPREHTAMO
    (D. Jeličić – D. Jeličić – I. Popeskić) Duško JELIČIĆ

    9. TRIBALO BI ZAKANTAT (M. Bobuš – M. Bobuš – R. Grubišić)
    Karin KULJANIĆ, Mirjana BOBUŠ i Klapa KRK

    10. SAMO TEBE JA NE DAN
    (R. Grubišić – D. Načinović – R. Grubišić) Alen LAZARIĆ

    11. O, IVE, IVE (V. Škuflić – Lj. Bestulić
    Stanković – A. Valenčić) Vili ŠKUFLIĆ

    12. LIPO ZLATO MOJE (I. Frleta – Lj. Bestulić
    Stanković – R. Grubišić) Joso BUTORAC i Ženska klapa MARETA

    13. POD ULIKUN TRUDA (V. Škaron – V. Juretić – O. Dešić)
    Klapa FORTUNAL

    14. SINOĆ SPAZIH
    (R. Pilepić – R. Pilepić / R. Tadej – S. Salečić) Alen POLIĆ

    15. BABIN PAS (B. Krajcar – D. Načinović – A. Valenčić)
    Eleonora TURČINOVIĆ

    16. NEĆU KUHAT, NEĆU PRAT
    (R. Pilepić – R. Pilepić – A. Valenčić) Tamara BRUSIĆ

    17. ON ĆE ZNAT (I. Frleta – M. Bobuš – A. Valenčić) Vivien
    GALLETTA

    18. LETRATI I LUG (R. Grubišić – I. Radivoj
    Mrvica – R. Grubišić) Kristijan LONČARIĆ

    19. ZLOTO MOJE (A. Zarifović – A. Zarifović – Loell
    Duin / P. Šćira) LOELL DUINN

    Voditelji finalne večeri MIK-a bili su mikovska
    voditeljska konstanta Robert FERLIN i HTV-ova uzdanica Danijela TRBOVIĆ VLAJKI.

     

    undefined

    Mirjana Bobuš, Robert Grubišić i Karin Kuljanić primaju nagradu za najbolju pjesmu prema glasovima publike

    Nagrade

     

    NAGRADE PUBLIKE:

    1. Karin KULJANIĆ, Mirjana BOBUŠ i
    Klapa KRK, skladba „
    TRIBALO BI
    ZAKANTAT” (
    M. Bobuš – M. Bobuš – R. Grubišić)

    2. Tamara BRUSIĆ, skladba
    „NEĆU KUHAT, NEĆU PRAT“ (R. Pilepić – R. Pilepić -A. Valenčić)

    3. Gina PICINIĆ,
    skladba „KO VA RAJU“ (A. Baša – R. Pilepić – A. Baša)

    3. Lidija PERCAN i
    Mladen GRDOVIĆ (M. BATTIFIACA na finalnoj večeri) skladba „PRIMORSKA NOĆ“
    (M. Grdović – L. Morosin – A. Baša)

     

    NAGRADE STRUČNOG
    OCJENJIVAČKOG SUDA:

    1. SOTTO VOCE
    (M. Valković – Ma. Valković – R. Grubišić), Alen VITASOVIĆ i Duško JELIČIĆ uz Žensku
    klapu „MARETA“

    2. A GROJZE ZORI
    (Đ. Maršan – D. Načinović – A. Valenčić), Đani MARŠAN

    3. POD ULIKON TRUDA
    (V. Škaron – V. Juretić – O. Dešić) Klapa FORTUNAL

     

    NAGRADA ZA NAJBOLJU
    INTERPRETACIJU (pokrovitelj HR RADIO RIJEKA)

    Đani MARŠAN, skladba „
    A GROJZE ZORI“

     

    NAGRADA ZA NAJBOLJI
    TEKST „LJUBO PAVEŠIĆ“ (pokrovitelj ČAKAVSKI SABOR)

    Danijel NAČINOVIĆ za
    tekst skladbe „A GROJZE ZORI“

     

    NAGRADA ZA NAJBOLJE
    ZASTUPLJEN ISTARSKI MELOS „ROŽENICE“ (pokrovitelj: HR RADIO PULA)

    Nelo MILOTTI za skladbu
    „MIH SE ČUJE, SVATI GREDU“

     

    NAGRADA „BESEDA“ (pokrovitelj NOVI LIST)

    SINOĆ SPAZIH
    (R.Pilepić-R.Pilepić/R.Tadej-S.Salečić) Alen POLIĆ

     

    NAGRADA ZA NAJBOLJI ARANŽMAN

    Robert Grubišić za
    aranžman skladbe „SOTTO VOCE“

     

    NAGRADA ZA NAJBOLJEG
    DOMAĆINA FESTIVALSKE KARAVANE

    Općina ČAVLE proglašena
    je najboljim domaćinom karavane MIK-a 2004. godine

    undefined

    Festivalije

    Direkcija Festivala MIK početkom 2004. godine ozbiljno
    se prihvatila organizacije rođendanskog slavlja tog jedinog hrvatskog
    festivalskog glazbenog nomada. Trebalo je organizirati štošta, no prvenstveno
    izdati monografiju, organizirati retrospektivnu večer, snimiti radijske i
    televizijske „Kartuline z MIK-a“, napisati one što ih u obliku reportaža iz
    gradova i domaćina Festivala objavljuju Novi list i Glas Istre, osmisliti
    promidžbu i dakako, pripremiti sve za slavljeničko festivalsko izdanje.
    Listajući stare novine i preslušavajući radio zapise rekonstrurali smo te dane
    užurbanih i iscrpnih priprema.

    U rubrici Rijeka „Novog lista“ 30. siječnja pod
    naslovom „U pripremi monografija MIK-a“ pisalo je:  Lidija Percan, Radojka Šverko, Vesna Nežić
    Ružić, Lea Domjan, Nello Milotti, Ljubo Kuntarić, Josip Pepi Forenbacher i
    Andrej Baša, odnosno dio radnog tijela Odbora za obilježavanje 40. godišnjice
    Festivala Melodije Istre i Kvarnera u Hotelu Bonavia upriličio je svoj prvi
    sastanak na kojem je uglavnom bilo riječi o Monografiji MIK–a koja bi svijetlo
    dana trebala ugledati »nekako s proljeća«. Četrdeset godina jedinog hrvatskog
    putujućeg glazbenog festivala uistinu nije lako sistematizirati, tim više što o
    pojedinim festivalskim godinama ima vrlo malo pisanog materijala, no kako je
    ideja o Monografiji, koju izdaje Nakladnička kuća »Adamić« iz Rijeke, inače
    nositelj projekta, naišla na odobravanje kod svih generacija MIK–ovaca, mnogi
    su direktoru Festivala, Andreju Baši već dostavili svoje »arhivsko blago«. Na
    samom sastanku doajeni MIK-a Nello Millotti, Josip Pepi Forembacher i Ljubo
    Kuntarić svojim su sjećanjima o prvim koracima Festivala koji se idejno začeo
    1963. godine, a kao Rijeka 1964. i zaživio, podsjetili na neko davno vrijeme u
    kojem se igralo po sasvim drugačijim pravilima od današnjih. (…) U razgledavanju
    starih fotografija i evociranju uspomena na proteklih 40 godina radno je tijelo
    okončalo sastanak, na kojem je pročitano i pismo isprike dugogodišnje
    direktorice MIK-a, gospođe Alverne Smokvine koja zbog bolesti nije mogla
    prisustvovati sastanku, ali je u pismu naznačila svoja razmišljanja o
    Festivalu, te izrazila punu podršku ekipi koja radi na projektu proslave 40.
    rođendana MIK-a. Sastanku je trebala prisustvovati i svima znana i draga
    MIK-ovka Betti Jurković, no ispričala se neodgodivim obavezama. Andrej Baša,
    pak uputio je zamolbu svim sudionicima MIK-a koji smatraju da bi svojim
    kazivanjem ili pak fotografskim materijalom mogli pridonjeti što boljoj
    realizaciji Monografije, da se jave u direkciju.
    (S. Mrkić Modrić)

    Potom nalazimo i članak vezan uz izbor najbolje
    pjesme „starog MIK-a“ i onog koji je nakon šest godina pauze nastavio dobro
    utabanim stazama. U članku naslovljenom s “Tko je najomiljeniji u „mikovskom
    svijetu“? stoji: Slušatelji radiopostaja s područja Istre i Kvarnera uskoro će
    moći »izglasati« dvije kompozicije koje su obilježile Festival MIK. Jednu iz
    razdoblja »starog MIK-a« (od 1964. do 1986. godine) i jednu s tzv. »novog
    MIK-a«, dakle kompoziciju nastalu između 1993. i 2003. godine. U užem izboru
    našle su se 124 kompozicije, četrdeset sa »starog« i 84 kompozicije s »novog
    MIK-a«, a trinaesteročlana komisija (maestro Ljubo Kuntarić, Lidija Percan,
    Radojka Šverko, Vesna Nežić-Ružić, prof. Aleksandra Jug Matić, Lea Domijan,
    Irena Grdinić, Slavica Mrkić Modrić, Ivica Frleta, Robert Grubišić, Aleksandar
    Valenčić, Albert Petrović i Andrej Baša) odabrala je četrdeset kompozicija, po
    dvadeset iz svakog razdoblja MIK-a između kojih će slušatelji svojim
    glasovanjem izabrati dvije »naj«. Važno je napomenuti kako je pri odabiru
    uzorka komisija vodila računa ponajprije o prijemu kompozicija u narodu, ali i
    o kvaliteti, te kako će slušatelji tijekom samih emisija uz mogućnost
    glasovanja imati i mogućnost predlaganja nekih svojih favorita koje će urednici
    emisija potom dodati na već postojeću listu.

    U četrdeset godina postojanja i 33 festivalske
    sezone MIK je iznjedrio brojne kompozicije, pa izjava Lidije Percan, doajenke
    Festivala MIK najbolje ilustrira muke na kojima se komisija našla birajući samo
    četrdeset kompozicija koje će se kao reprezentativni uzorak podastrijeti
    slušateljstvu:

    – Imali smo jednu vrlo nezahvalnu ulogu i veliku
    odgovornost. Logično je da svaki slušatelj ima svoje favorite koji se možda
    nisu našli na ovoj listi, kao što je i činjenica da bi neki drugi sastav
    komisije možda odlučio drukčije, a neki treći bi opet imao neko treće
    mišljenje. Svjesna sam toga da nikad nisu svi zadovoljni, ali komisija je
    odradila posao najbolje što je mogla, a i sami slušatelji će moći predlagati
    svoje favorite te sam mišljenja kako će na kraju ipak na pijedestalu MIK-a
    stajati dvije kompozicije koje to uistinu zaslužuju, zaključila je Lidija
    Percan.
    (Slavica Mrkić Modrić, Novi list, 27. ožujka 2004.) 

     

    undefined

    Toni Kljaković i Mario Lipovšek Battifiaca

    Retrospektiva MIK-a

    Na večeri retrospektive MIK-a što se 25. lipnja
    održala u prepunom HKD-u na Sušaku, a koju je Andrej Baša, kako piše Srđan
    Brajčić u Novom listu od 18. Lipnja 2004. Najavio kao „40 let MIK-a“, te kazao
    da će u njoj zapjevati  Toni Kljaković,
    klapa »Fortunal«, Betty Jurković, puhački orkestar »Lovran«, klapa »Krk«,
    »Belfast Food«, Mirko Cetinski, Alen Lazarić, Joso Bajok, Lidija Percan, Vesna
    Nežić Ružić, Đani Maršan, duo »Battifiaca«, Karin Kuljanić, Alen Vitasović,
    Duško Jeličić, Gina Picinić i Radojka Šverko, proglašene su i spomenute dvije
    najmikovske kompozicije. Slušatelji radio postaja Istre, Kvarnera i otoka za
    naj skladbu „starog MIK-a“ izabrali su pjesmu „Kupil san ti prstenac“
    (B.Sepčić-Č.Variola-F.Pomykalo) što je je na MIK-u 1972. Godine izveo Mirko
    Cetinski.  Najboljom na „novom MIK-u“
    publika je smatrala skladbu „Zami me sobun sakamo“ (M.Bobuš-M.Bobuš-A.Belša) s
    kojom je 1994. Godine Karin Kuljanić 
    osvojila treće mjesto publike ali i nagradu „TV Nove“ Novog lista za
    najboljeg debitanta tj. debitanticu.

     

     „Ovacije publike doajenima MIK-a“, naslov je teksta
    objavljenog u Novom listu 26. lipnja 2004. godine u kojem Srđan Brajčić
    izvještavajući o večeri retrospektive MIK-a između ostalog piše: Svečanim
    koncertom u Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku, sinoć je obilježeno četiri
    desetljeća postojanja »Melodija Istre i Kvarnera«, jedinog putujućeg festivala
    u Hrvatskoj. Cjelovečernji glazbeni program, naslovljen »40 let MIK-a«,
    privukao je brojne poklonike festivala, ponajviše one koji se sjećaju njegovih
    početaka u Rijeci 1964. godine. Uspomene na minule godine evocirale su neke od
    najvećih zvijezda MIK-a koje su izvele dvadesetak najvećih hitova iz proteklih
    četrdeset festivalskih godina. Svojim su nastupima prave ovacije kod publike
    potaknuli doajeni: Toni Kljaković (»Urinjska baklja«), Radojka Šverko (»Va dihe
    mora«, »Bracolet«), Betty Jurković (»Barke faren«), Duško Jeličić (»Beli, Cres
    i Lubenice), Mirko Cetinski (»Kupil san ti prstenac«), Lidija Percan (»Con lui
    in motocicleta«)… Treba spomenuti i nastup riječke rock grupe »Belfast food«
    koja je oduševila svojom verzijom legendarne »mikovske« skladbe »Frane
    Merikan«.

    Tijekom sinoćnjeg programa, današnja direkcija
    festivala »Melodije Istre i Kvarnera« uručila je i priznanja zaslužnim
    glazbenicima. Tako su Duško Jeličić, klapa »Krk« i Karin Kuljanić nagrađeni za
    deset godina sudjelovanja na MIK-u, a Nello Millotti je proglašen doajenom
    festivala. Nadalje, Danijel Načinović dobitnik je nagrade zbog najviše
    nagrađenih tekstova, Toni Kljaković jer je najviše puta osvojio prva mjesta
    publike, Josip Forenbacher kao dugogodišnji dirigent orkestra, a Ljubo Kuntarić
    poradi svog sudjelovanja u osnivanju festivala.


    undefined

    Andrej Baša i Ljubo Kuntarić

     

    A onda je došlo na red i predstavljanje Monografije
    MIK-a. Izvještavajući s tog događanja Ingrid Šestan, novinarka Novog lista
    zapisala je: Uoči finalne večeri festivala Melodije Istre i Kvarnera jučer je u
    Vijećnici Grada Rijeke predstavljena monografija Slavice Mrkić Modrić,
    »Melodije Istre i Kvarnera (1964.-2004.), koju je povodom 40. obljetnice tog
    fesativala u suradnji sa suizdavačem »Melody d.o.o.« izdala Izdavačka kuća
    Adamić. Riječ je o svojevrsnoj retrospektivi događaja koji su obilježili
    proteklih četiri desetljeća postojanja MIK-a, a kako je naglasio direktor
    Adamića, Franjo Butorac, malo koji se festival može podičiti jednom knjigom
    koja bilježi sve njegove faze.

    – Iako je MIK imao i svoje »vrijeme šutnje« ostao je
    živjeti u srcima ljudi ovog kraja. Za četrdeset godina u životu čovjeka može se
    reći da je dobra polovina njegovog života, ali MIK nije čovjek, on je puno više
    i kada bude slavio svoju stotu obljetnicu upravo će ova knjiga svjedočiti o
    naporima i željama ljudi da zabilježe ono što se događalo na festivalu koji
    zbog svoje putujuće karakteristike i druženja ljudi odudara od svih ostalih
    festivala. Zahvaljujući Slavici Mrkić Modrić i njenom tekstu pojavila se
    monografija koja na upečatljiv način govori o povijesti tog festivala, kazao je
    Butorac.

    Ističući zadovoljstvo što je upravo Rijeka izabrana
    za domaćina ovogodišnje finalne večeri MIK-a, kojom je festival ujedno
    proslavio svoj četrdeseti rođendan, zamjenica riječkog gradonačelnika, Vesna
    Lukanović, kazala je kako je sretna što se našla dobra duša koja je zapisala
    povijest festivala.

    – Rijetko koji festival traje četrdeset godina, ali
    MIK je potrajao, jer to je festival koji je potekao iz naroda. Drago mi je što
    se našlo kvalitetno pero koje s ljubavlju piše o četrdeset godina MIK-a,
    naglasila je Lukanović.

    Dodajući kako su MIK i ona ista generacija, što
    znači da već četrdeset godina živi s festivalom, sama je autorica naglasila
    kako devedest posto zasluge za nastanak monografije pripada njenim kolegama
    koji su protekla četiri desetljeća pratili MIK, a sama je monografija, kako je
    kazala, koncipirana poput nje same, jer sadrži i ozbiljan i neozbiljan dio.

    – Prilikom pisanja monografije najviše sam se
    služila tekstovima Miše Cvijanovića, Gorana Drenjaka i Vladimira Juga, no uz
    arhivu Novog lista poslužili su mi i tekstovi mnogih drugih kolega. Živim s
    MIK-om od kada znam za sebe. Najprije sam u djetinjstvu pjevajući pjesme s
    MIK-a htjela biti pjevačica, a onda sam došla u vrijeme kada sam počela slušati
    neku drugu glazbu, ali na MIK nisam nikada zaboravila. Potom je uslijedio rad u
    Novom listu gdje mi je nekadašnji glavni urednik, pokojni Veljko Vičević,
    zajedno s kolegama Dubravkom Munjas i Draženom Herljevićem, dao zadatak
    praćenja MIK-a, ali s čudnom preporukom – uz činjenice prenijeti i dušu
    festivala, kazala je Mrkić Modrić.

    Knjigu, koja sadrži i brojne statističke podatke, te
    podatke o svima koji su do sada nastupili na MIK-u, predstavio je i direktor
    Festivala, Andrej Baša, te predsjednica Čakavske katedre Grobinšćine, Vlasta
    Juretić, a u realizaciji monografije sudjelovale su Primorsko-goranska i
    Istarska županija, gradovi Rijeka, Kraljevica, Pazin, Senj i Kastav, te Općina
    Višnjan.
    (Novi list, 27. lipnja 2004.)

     undefined

    Betty Jurković na retrospektivnoj večeri MIK-a

    U slavljeničkoj godini mnogi su poželjeli da upravo
    njima MIK zapjeva tijekom lipanjske turneje. No, nisu ga mogli imati svioni
    koji su ga htjeli. Među sedam domaćina četrdeset godina starog MIK-a našao se i
    Mali Lošinj. Upravo s njegove je rive krenula mikovska slavljenička turneja, a
    povodom toga Dunja Spišić, direktorica TZ Grada Malog Lošinja kazala je:

    – Početak festivala preklopio se i s obilježavanjem
    Dana glazbe kojeg na otoku proslavljavamo već niz godina, a bit će to i
    atraktivno označavanje početka glavne turističke sezone. Organizacijom prve
    večeri imat ćemo priliku odužiti se MIK-u jer sve ove godine ovaj je festival
    na najljepši mogući način prezentirao cresko lošinjsko otočje. Možemo se
    prisjetiti samo izvođača ovih posljednjih godina koji su u pjesma afirmirali
    ove naše otočne prostore, naprimjer Đani Maršan, Đina Kuljanić, a da ne govorim
    o glazbenoj razglednici Duška Jeličića i već legendarne pjesme »Beli , Cres i
    Lubenice«. Vjerujem da ćemo dobrom organizacijom na Lošinju pridonjeti još
    jednom uspješnom festivalu »Melodije Istre i Kvarnera«.
    (Ira Cupać Marković,
    Novi list, 25. svibnja 2004.)

     

     Lipanj te 2004. godine ostat će upamćen i kao mjesec
    u kojem se u Portugalu odvijalo Europsko nogometno prvenstvo čije su se
    utakmice vrlo često poklapale s festivalskim večerima. Kako je MIK tome
    zaskočio zapisao je Srđan Brajčić u Novom listu 21. lipnja 2004. godine:
    Početak MIK-a na Čavlima u tijesnoj je vezi s večerašnjim susretom između
    nogometnih selekcija Hrvatske i Engleske. Presudni dvoboj naše nogometne vrste
    na europskom prvenstvu u Portugalu, grozničavo iščekuje i velika većina
    sudionika festivala, a neki su prijetili i bojkotiranjem nastupa na MIK-u
    ukoliko njegov početak ne bude prolongiran. Zbog važnosti nogometnog susreta,
    direkcija MIK-a postavit će na Čavlima i veliki video-zid na kojem će
    zainteresirani imati priliku i pogledati dvoboj između Hrvatske i Engleske.

     undefined

    Lidija Percan na retrospektivnoj večeri MIK-a

     Sjećanja

    Mišo Cvijanović Cvijo, reporterska legenda Novog
    lista 27. Lipnja 2004. godine kolumnu je posvetio MIK-u. Pod naslovom
    „Plavičasta praskozorja vječnog MIK-a“ Cvijo je napisao: Mrva moja zove me
    prekjučer mobitelom i pita što ću raditi u subotu u jedanest i pol, kao da ne
    zna dobro da sam i ja od onih ljudi, koji su u životu sve prije nego
    programirani. Mrva je ono pravo dobro čeljade, jedna od onih duša koje te
    nikada ne zovu kad’ te trebaju nego zato što te vole pa nešto svoje lijepo i
    dobro žele s tobom podijeliti. Mrvi je jučer u jedanest i pol u Gradskoj
    vijećnici, u onoj prelijepoj zgradi što za nekih davnih desetljeća bijaše i
    sjedištem banke, a mi je, Riječani rođeni poslije onoga rata, i dalje zovemo
    općinom na Korzu – bila promocija monografije MIK-a, u povodu četrdesetog
    rođendana festivala Melodije Istre i Kvarnera, Mrvina vršnjaka, samo pola
    godine mlađeg od nje. Mrvi u goste došao sam sa suprugom, koju ona i sada zove
    svojom razrednicom, odustavši od Trsta jer će Trsta valjda biti dovijeka, a promocije
    ove Mrvine knjige više nikada. Mrva je moja kolegica i prijatelj, jedan od
    rijetkih »novolistovskih« preživjelih istinskih reportera, jer reporter može
    biti samo onaj novinar kojemu su u tekstu i duša i srce, a ne samo internetske
    brojke i konfekcijske službene izjave, što, pak, bezrazložno vjerujući u
    isplativost ponajprije krvi i mesa, crnila i žutila, mnogi novokomponirani
    gazde i urednici hrvatskih novina ne mogu ili ne žele shvatiti. Mrvu sam
    godinama tjerao i samo je nakratko uspio natjerati da pojede nešto i žlicom,
    ali su je drugi, i dobro je da jesu, natjerali da napiše monografiju o MIK-u,
    koji za nju, ali i za nas od nje vremešnije i iskusnije MIK-ovce, nije samo
    festival već čovjek, više od čovjeka. Mrva je Slavica Mrkić-Modrić.

    Ovo, međutim, neće biti priča o Mrvi već priča o
    MIK-u i MIK-ovcima, kojima sam kao novinar pripadao punih pet ljeta, živio
    sedamdeset i pet festivalskih večeri, pet generalki, milijun proba, proputovao
    uzduž i poprijeko Istre, Kvarnera i otoka, u nekim dalekim godinama prošloga
    stoljeća. Počeo sam sa sedamdeset i prvom, a završio sa sedamdeset i petom, ali
    MIK-ovac u duši ostao zauvijek, čak i u godinama u kojima su obnovitelji MIK-a
    zaboravili na neke MIK-u mnogo važnije ljude od odanog novinskog izvjestitelja.
    MIK tome nije bio kriv. Zato sam jučer, dijeleći emocije svih nas, uistinu bio
    sretan, raznježen do suza, u susretima s maestrom Nellom Milottijem, mojim
    starim pajdašom belkantističkim Mirkom Cetinskim, vječno mladim i sada bisernog
    glasa Tonijem Kljakovićem, pjesnikom i pjevačem barba Ivanom Brdarom-Ivićinom,
    koji i sada hvali neku davnu karikaturu, koju sam mu prije pustih desetljeća
    nacrtao, Pepijem Forembaherom koji je na MIK-ovima bio u milijun znalačkih
    glazbenih uloga, Mirkom Sertićem, kojega svi pamtimo iz mnogih riječkih
    sastava, a najviše iz legendarnih »Sedmica«, prerano otišlom s estradne scene
    Marinom Boka, pjesnikom i novinarem, a bome nekada i karikaturistom Danijelom
    Načinovićem, Josom Bajokom, koji i sada mojoj Gordasni i meni, Jadranki i Marku
    umije zapjevati nešto iz naših godina, Andrejem Bašom, koji je jedini iz
    svijeta muzičara koje poznajem uvijek znao darovitosti dati onu pravu notu
    racija, Vesnom Nežić-Ružić, koja je na MIK došla nekoliko godina poslije, ali
    uvijek rado slušam njene pjesme, Đanijem Maršanom, kojega se zapravo spominjem
    iz studetnskih godina u Zagrebu, a upoznao sam ga prije nekoliko godina za
    njegova dužnikovanja u Vatikanu, volim njegove MIK-ove pjesme, ali ne bih bio
    iskren kada ne bih priznao da mi je možda najdraža njegova pjesama »Prozor
    prema zalazu«(ako se tako službeno zove), jer su se u nekim mojim možda
    najtežim trenucima u životu s njom poklopile gotovo sve moj emocije… Ti su,
    ma koliko kratki, susreti premostili sva MIK-ovadesetljeća.

    A opet, griješio bih dušu, kada ne bih mislio i ne
    tajio to reći da su mi bili najdraži oni naši MIK-ovi s početka sedamdesetih,
    večeri u kojima smo se radovali i uspjesima drugih, noći koje smo i mi ondašnji
    mlaci, pjevačka i novinarska čeljad, i čestiti iskusnici, plemenitaši glazbeni,
    kakvi bijahu maestri Ferdo Pomykalo, Zlatko Černjul i Stanko Selak-Đuka,
    glazbenici poput neumrlog Sedaka-Benčića, Lacija Fidrya, Pece Peteja ili pak
    naše riječke violine, mog gimnazijskog profesora Vladimira Fajdetića, pjesnika
    i čovičine, a janjeta u duši, Ljuba-Jumba Pavešića, neosjetno dovodili do
    nezaboravnih plavičastih blagoslovljenih praskozorja. Kako zaboraviti slutnju
    rumenih jutara u Rovinju, u parku Guvernerove palače u Rijeci, na trajektu u
    Rabu? Kako se ne spomenuti jednog ludog tuluma u pokojnom »Boccaciu« ponad
    Bakra, za kojega je naša dobra Betty , Jurković naravno, toliko laktom udarala
    ritam pevaljke( i pevaljka!) da je prve sljedeće večeri morala nastupiti u
    haljini dugačkih rukava – lakat joj je bio modriji i višestrukiji od najvećeg
    »teniskog lakta«? Kako ne pamtiti kako je izvorne, ne novokomponirane, narodne
    pjesme uz pratnju do boli duševnog Benčićevog klarineta u jednom u uho
    pretvorenom razdraganom noćnom autobusu, koji nas je vraćao iz Istre našem
    izvorištu Rijeci, orfejski pjevala rođena Fijumanka Nevia Rigutto? A tek
    Mirkove i Ljiljane Budičin-Manestar rovinješke pitinade? A tek…

    U MIK-u smo tada tražili i nalazili samo dobrotu i
    ljepotu, radost života, druženje, dajući se bez ostatka, i ne sluteći da će
    doći godine, u kojima će mnoge naše osobne i zajedničke želje biti dosegnute,
    ali će nam sve više nedostajati ono negdašnje iskreno i pošteno zajedništvo.
    Život, naravno, ne stoji. Novi će se MIK-ovci za trideset godina možda baš tako
    spominjati ovih MIK-ova, kao što moja krupnooka plavooka unučica Ena, dedina
    miljenica, sada još nema pune tri godine, baš koliko je onda na rukometnom
    igralištu u Rovinju imao jedan krupnooki crnooki dječačić crne kovrdžave kose,
    koji je znao reći da se zove – Toni Cetinski. I u tome je ljepota i MIK-a i
    života. 

     undefined

     Andrej Baša i Nello Milotti na retrospektivnoj večeri MIK-a


    Sama autorica monografije Slavica Mrkić Modrić, u
    kolumni „S kamika i mora“ (Novi list, 28. lipnja) MIK 2004. godine odjavila je
    sljedećim riječima: Pasanog je vikenda Rika živela va znaku jedinoga hrvackoga
    putujućega glazbenoga festivala – čakavcon najdražeg – Festivala Melodija Istre
    i Kvarnera. Njegova j’ »čerga« prvo leh je došla v Riku obašla čuda mest i
    gradi va Istre, na Kvarneru, ma i na otocih. Kako to odvavek biva, sagdere su
    ju lipo doškali i lipo odbavili. Onput je finilo obahajanje i mikovci su hitili
    sidro spred Gata Karoline Rečke, ki smo mi odvavek zvali Gat kartuline Rečke, a
    po novomu se zove Gat Severine Riječke. Zač? A ča zač, tr si znate da j’
    Karolina jednako Severina. Ma prvo leh je ovoletnji MIK finalno finil na
    spomenutomu gatu, va HKD-u su kantali i sopli i neki stari, i neki novi
    mikovci, va sklopu večeri ka se j’ zvala 40 let MIK-a. Ma, to van je bila fešta
    i pol. Kantala j’ cela dvorana, a šjor Obi, naš gradonačelnik, i cela gradska i
    županijska vlast, ne leh da j’ kantala, leh je i cupkala i pljeskala i tako se
    j’ lipo opustila da bi pravi potez bil kad bi prvo sake gradske al županijske
    skupštine ten predstavnikon puka z razglasa pušćali mikovski hiti. Verujte da
    onda ne bi bilo ni karanja, ni vređanja, ni grdeh besed. Se bi odluki bile brzo
    i lahko donesene i si bi bili kuntenti. Ista stvar se j’ ponovila i va Gradskoj
    vjećnice drugo jutro na predstavljanju Monografije festivala. Bilo j’ veselo,
    spontano i kantalo se j’ na vas glas. Tuliko j’ bilo dobro da j’ gospa Vesna
    Lukanović, kod domaćin, lipo rekla da j’ ta ista vjećnica sega čula i doživela,
    ma da j’ prvi put va svojoj povjeste tamo neki i zakantal. Na, ča van ja
    govorin, ta MIK šempija se, pa i »oltar gradske vlasti«. A kako i ne bi, tr ča
    biste vi načinili da van se šjor Miloti stane, stane svoju kumpaniju, doajene z
    MIK-a i oni zakantaju »Kartolinu z Kraljevice«. Niš drugo leh njin se
    priključili. Da mi j’ bilo videt izraz lica oneh ki su prohajali Korzon, sto
    posto su misleli da j’ gradska vlast ponemela pa da na sobotu imaju zborno
    pjevanje. I na kraju da van još rečen ča j’ bilo na finalu. Bilo j’ puno ljudi,
    bila j’ lipa pozornica i bilo j’ puno smeha. Heroj večeri bil je Mario
    Battifiaca, ki j’ sa srića šegav lovranski malčić pa od prvoga obnovljenoga
    MIK-a nadalje osin svoje, zna i tuje kanconi. Jušto koda j’ znal da će mu ta
    talent jedanput zatrebat. Najme, kako se j’ Grdović grdo šundreval si ovi dani
    MIK-a, posustal je pred samo finale i prošal tamo kade mu j’ i mesto. Doma. I
    onput je Mario uskočil, pa j’ osin ča kanta šjor Tonijen, zakantal i z gospun
    Lidijun. Njemu j’ to bila vela čast, aš si znamo ki su Toni i Lidija, a bome i
    njin aš si znamo i ki je Mario. Pravi Primorja sin. Tako da j’ Mario bil heroj
    ovoletnjega MIK-a, al kako ga j’ lipo moja prijatelica Duda nazvala – džoker
    zovi MIK-a 2004. Osin ča j’ kantal komu god je rabilo, komotno j’ mogal bit i
    šaptač Cocetu, aš Coce ni uspjel naučit tekst, a Mario ga j’ znal i va
    talijanskoj i va hrvackoj verzije. I ča reć leh sa srića da MIK ima Marija.

    undefined

     Radojka Šverko na retrospektivnoj večeri MIK-a
    Sponzori       Dizajn i izrada: Prospekt d.o.o.