Ira Kraljić i Dinko Banić koji su s pjesmom “Bokaleta” osvojili publiku, fotografirani s dirigentom Josipom Pepijem Forenbacherom
Popis izvođača, pišu ondašnji
novinari, bio je blago rečeno iznenađujući. Osim Slovenca Bojana Kodriča,
pojavilo se i dvoje interpretatora iz tadašnjih TV centara Beograda (Predrag
Gojković Cune) i Novog Sada (Ljiljana Petrović). Dvoje potonjih ipak nije
nastupilo na festivalu zbog izmjene najavljenog festivalskog termina, jer su u
to vrijeme bili zauzeti. Tako su priliku dobili i neki debitanti, među kojima i
Radojka Šverko.
Skladbe
1. DOLAZI LJETO (N. Milotti – B. Obradović –
J. Forenbacher) Duo KVARNER
2. MOJA MALA KALA (M. Margitić – M.
Margitić – J. Forenbacher) Rosanda TURICA
3. POČINJE IGRA (D. Ottaviani – D. Ottaviani – D. Ottaviani/J. Forenbacher) Saša SABLIĆ
4. SRETNO KUME (C. Matetić – G. Viškanić –
J. Forenbacher) Lidija PERCAN
5. VEĆ JE VRIJEME (B. Radošek – D. Britvić –
Z. Černjul) Višnja KORBAR i Zvonko ŠPIŠIĆ
6. PRIČA O MORU
(M. Korbler – S. Jakševac – M. Korbler) Ivo ROBIĆ
7. IZMEĐU TVOJA DVA DALEKA MORA (D. Vidak – O. Živković – A. Nećak)
Radmila KARAKLAJIĆ
8. FEŠTA O VINČANJU (Z. Runjić – N. Bučan – VIS
“Uragani”) Rosanda TURICA i Saša SABLIĆ
9. IZGUBLJEN SAN (C. Zrelc – A. Mihić – Z.
Černjul) Zvonko ŠPIŠIĆ
10. CVIĆE NA PONEŠTRI (I. Korbler – B.
Chudoba- I. Korbler) Trio TIVIDI
11. LIPI KAPETAN (I. Kustan – B. Chudoba
– J. Forenbacher) Radojka ŠVERKO
12. ZALIVAJ MARE CVIĆE
(Đ. Srbljenović – S. Benzon – Z. Černjul) Bojan KODRIČ
13. ZAGRLJAJ KVARNERA (P. Krstulja – D.
Banić – J. Forenbacher) Ira KRALJIĆ
14. BARBA FRANE (Lj. Kuntarić – D. Jelić –
J. Forenbacher) Duo KVARNER
15. ŠKOLJKA (D. Ottaviani
– D. Ottaviani – D. Ottaviani / J. Forenbacher) Saša SABLIĆ
16. VALI MI NOSE BARKU (A. Petrović – V.
Viduka – J.Forenbacher) Radojka ŠVERKO i Vito DUNDARA
17. U NOVOM NA
PLAŽI (D. Dukić – S. Jakševac – D. Dukić) Ivo ROBIĆ
18. ZVONČARI (M. Kinel – M. Kinel – J.
Forenbacher) Trio TIVIDI
19.
PROLAZE LAĐE (B. Ružić – A. Bešlin – Z. Černjul) Višnja KORBAR
20. BOKALETA (N. Milotti – B. Obradović
– J. Forenbacher) Ira KRALJIĆ i Dinko BANIĆ
21. DI CVITA RUŽMARIN (H. Piliš – S. Benzon
– VIS “Uragani”) Radmila KARAKLAJIĆ
22. NA TVOM LICU (Z. Golob – Z. Golob –
N. Kalogjera) Bojan KODRIČ
23. USPAVANKA MORU (C. Zrelc – C. Zrelc – J. Forenbacher) Duo
KVARNER
Izvođače je pratio orkestar Udruženja
muzičara zabavne i narodne muzike Rijeka na čelu s dirigentom Josipom Pepijem
Forenbacherom, ženski vokalni sekstet i VIS Uragani.
Voditelji festivalskih večeri bili su glumci Lela Margitić i Slavko Šestak.
Nagrade
Organizatori su te 1966. godine, u
najboljoj namjeri da glasovanje bude što demokratičnije, načinili pogrešku koja
je možda i odlučila pobjednika, budući da i dalje na festivalu publika odlučuje
o pobjedniku. Naime, pravo glasa imali su svi prisutni gledatelji, a svima je
znano da dvorana riječkog Nebodera
i pulska Arena ne primaju isti broj posjetitelja. Puljani su skladbi Bokaleta svog sugrađanina Nella
Milottija dali čak 1119 glasova, dok je
u Rijeci na
drugoj festivalskoj večeri ta skladba, iako
u izvedbi
riječkoj publici dragih sugrađana Ire i
Dinka, dobila
samo 37 glasova. Dakle, Arena je odlučila
pobjednika.
1. Ira KRALJIĆ i Dinko BANIĆ, skladba
“BOKALETA” autora Nella MILOTTIJA (1300 glasova)
2. Rosanda TURICA, skladba “MOJA
MALA KALA” autora Marijana MARGITIĆA (1171 glas)
3. Saša SABLIĆ i VIS
“URAGANI”, skladba “ŠKOLJKA” autora Darija OTTAVIANIJA
NAGRADA ZA NAJBOLJI TEKST:
Dario
OTTAVIANI za tekst skladbe “ŠKOLJKA”
Nagradu
za najbolji tekst (prvi put od osnutka festivala) dodijelio je riječki Novi list, a o najboljem tekstopiscu
odlučio je stručno povjerenstvo u sastavu Ana Košćina, urednica rubrike
kultura, Vladimir Šegota, slobodni reporter, te Nikola Lorencin, novinar.
Ira Kraljić u društvu vrsnih glazbenika – Mario Nardelli, Ferdo Pomykalo i Josip Pepi Forenbacher
Festivalije
Zanimljivost te festivalske 1966. godine, svakako je činjenica da su prva tri mjesta podijelili debitanti na festivalu. Te je godine i Nello Milotti u svojim kompozicijama pokazao briljantno korištenje istarske ljestvice, a publika je sve više tražila pjesme na čakavštini; tako je sedam kompozicija na čakavštini, kako stoji u godišnjim izvješćima Radio Rijeke, bilo najtraženijim kompozicijama 1966. godine (Zvončari Marija Kinela, Sretno kume Srećka Matetića, Barba Frane Ljube Kuntarića…). Zanimljivo je da su popularnost stekle i one kompozicije u kojima se istarski melos tek provlači, a “more” je u tekstu tek prisutno, kao što su, uostalom, i dvije pjesme pobjednice: Školjka te Moja mala kala.
Osim već spomenutih debitanata i Radojke Šverko, po prvi put na festivalu je zapjevala i Lidija Percan, a Melodije Kvarnera ’66 bile su na neki način prilika za širu afirmaciju riječkog VIS-a Uragani, jer je magnetoskopska snimka emitirana na tadašnjoj JRT 30. lipnja u elitnom terminu od20.30 do 21.45 sati. Konačno, te Melodije Kvarnera ’66 afirmirale su i jedno od najvećih imena riječke zabavne glazbe – Josipa Pepija Forenbachera. U vezi s Pepijem, u tekstu koji je potpisao D. Čarapina, između ostalog je pisalo: Ovogodišnje “Melodije Kvarnera” imale su dvanaest Forenbacherovih aranžmana, među njima i aranžmane nagrađenih pjesama. Napisani za dvadesetak dana, nakon priredbe dobili su neprikrivene pohvale i komplimente. Kakav posao leži i zato ga ikoliko je bilo problema, to zna samo aranžer – čovjek kojem se na kraju najmanje odaje priznanje. (…)
Potom je Pepi prokomentirao tri festivalske večeri rekavši:
Kompletno gledana, ovogodišnja muzička manifestacija je iznad nivoa istoimenih prošlogodišnjih i nekih drugih festivala. Kao aranžeri dirigent orkestra neću pretjerati ako kažem da je orkestar pored svih nedostataka koji su proistekli iz malog broja proba, prezauzetosti muzičara, generalne probe bez prve trube, trombona, nekih muzičara za koje je ova priredba bila ipak veliko iskušenje u potpunosti zadovoljio. Međutim, ne govorim o tome da je sastav bio drugi i da se više vježbalo, da kvalitet ne bi bio još zapaženiji.
U to je doba Forenbacher imao i svoj band, točnije muzički ansambl Kockari (beet-ansambl), koji su osim Pepija činili Roland Šuster (vokalni solist), Željko Lušičić (orgulje), Mirko Sertić(bas gitara) i Ratko Štiglić (bubnjevi). Na upit novinara potpisano kao E. O. o najvećem uspjehu ansambla osnovanog u travnju 1966., Pepi je odgovorio: Nedavno smo svirali melodiju za film „Isadora Duncan“ koji se snima u Opatiji i drugim istarskim centrima. Roland Šuster pjeva melodiju „Zbogom crna ptico“(„By, by black bird“).
Nezaobilazan festivalski tandem – kompozitor Nello Milotti i tekstopisac Boško Obradović
Iskustvo od prethodne dvije godine pokazalo je da termin u mjesecu svibnju i nije baš najsretnije odabran, prvenstveno zbog posjećenosti, te su organizatori Melodija Kvarnera (Koncertni ured Rijeka, Kulturno-prosvjetna zajednica Rijeka) odlučili festivalske večeri preseliti u lipanj, točnije 9. lipnja u Pulu, a 10. i 11. u Rijeku. No, ni taj termin nije bio konačan. Zbog angažiranja ondašnje JRT, odnosno njezinog zagrebačkog studija za snimanje završnog koncerta koji je već te termine imao rezervirane za neko drugo snimanje, Melodije Kvarnera su održane 18. lipnja u pulskoj Areni, te 19. i 20. lipnja u dvorani kina Neboder u Rijeci. Organizatori su odlučili poraditi i na reklami, pa su na sastanku održanom u prostorijama riječkog Koncertnog ureda zamolili javna glasila, ponajprije Novi list, da pomnije prate festival.