MIK je oduvijek poznat kao festival dobrih kompozicija, dobrog druženja i svakojakih nepodopština. Ovu fotografiju možemo nazvati “svi na autu”, a ti svi su – Milan Jurinjak (lijevo), Toni Kljaković, Andrija Fišćur, sjede u autu: Ira Kraljić, Betty Jurković (vozi), Nevia Rigutto, Srđan Brešković, Lada Kos (do Bety), gore sredina: Erol Mlakar, Lidija Percan, desno gore prema dole: Andrej Baša, Aldo Galleazzi, Mirko Sertić, Mirko Cetinski, Marinko Mlačić.
MIK ’75 počeo je 12.
lipnja u Kastvu, te obišavši pozornice u
Labinu, Malom Lošinju, Vodnjanu, Rovinju, Kraljevici, Rabu, Rijeci, Bujama,
Novom Vinodolskom, Poreču, Čavlima, Pazinu, Selcu i Krku, svoju finalnu večer
održao u Buzetu. Gostovao je, dakle, u šesnaest gradova i mjesta.
U
odnosu na prethodne godine uvedene su neke novine. Primjerice, zbog TV
prijenosa broj primljenih skladbi smanjen je na šesnaest, iako je RTV Zagreb
ograničavala broj pjesama u direktnom prijenosu na četrnaest. Novina je bio i
orkestar, jer su većinu članova činili riječki glazbenici – članovi riječke
opere, njih 24, a samo su u ritam sekciji gostovali zagrebački glazbenici, njih
sedam.
Preslika festivalskog kataloga i notnog izdanja iz 1975. godine
Skladbe
1. TERAN (N. Milotti – Z.
Črnja – M. Makar) Mirko CETINSKI i Toni KLJAKOVIĆ
2. A MORE, MORE BJESNI (L. Kos – L. Kos – L. Kos) Milka ČAKARUN LENAC
3. NAŠA FONTANA (B. Adamič
– S. Benzon- B. Adamič) Aldo GALLEAZZI
4. MARE, MARE, MARE (A.
Dobrić – Lj. Miladinov – K. Oblak) Srđan BREŠKOVIĆ
5. POKOJNA ŽVANKA (B.
Jurković – D. Gervais – S.
Kalogjera) Betty JURKOVIĆ
6. ČAVJANSKI BOĆARI (J.
Forenbacher – I. Brdar – J. Forenbacher) Erol MLAKAR
7. PELINČICA (A. Dobrić
– D. Kabalin – K. Oblak) Lidija PERCAN
8. SRDAŠCE OD ZLATA (H.
Piliš – M. Kovačević – S. Kalogjera) Mirko CETINSKI
9. PRIT ĆE VREME KAD ĆEŠ MOJA BIT (A. Baša – A. Galleazzi – A. Baša) Grupa 777
10. NEBULOZA (N.
Milotti – Lj. Pavešić – M. Makar) Toni KLJAKOVIĆ
11. ČA JE ČA (B. Adamič
– Lj. Miladinov – B. Adamič) Milka ČAKARUN LENAC
12. MOJ KASTAV (A. Baša
– N. Luzer – A. Baša) Marinko MLAČIĆ
13. MOJ BRATE (L. Kos –
L. Kos – L. Kos) Lada KOS
14. KASTAVSKI ZVONČARI (Lj. Kuntarić – Lj. Balen – R. Bosner) Erol MLAKAR i Grupa 777
15. UZ SVEĆICU (N. Mi1otti
– Lj. Pavešić – N. Kalogjera) Nevia RIGUTTO
16. GROMIČAN MEHANIČAR (A. Galleazzi- A. Mavrinac
– A. Baša) Aldo GALLEAZZI
Uz
već uobičajene mikovce, te su godine na MIK-u debitirali Srđan Brešković,
Marinko Mlačić, Erol Mlakar
i Grupa 777, kao i dirigent Duško Prašelj.
Voditelji su bili Ksenija Urličić, Ljubo Jelčić i Raniero
Brumini.
Erol Mlakar s pjesmom “Čavjanski bočari”
Nagrade
NAGRADE PUBLIKE:
1. Toni KLJAKOVIĆ,
skladba “NEBULOZA” (N. Milotti – Lj. Pavešić – M. Makar), 1835
glasova
2. Aldo GALLEAZZI,
skladba “GROMIČAN MEHANIČAR” (A. Galleazzi – A. Mavrinac- A. Baša),
1245 glasova
3. Lada KOS, skladba “MOJ
BRATE” (L. Kos – L. Kos – L. Kos), 864 glasa
NAGRADA STRUČNOG
ŽIRIJA:
Nello MILOTTI za
skladbu “TERAN”
NAGRADA “NOVOG LISTA – GLASA
ISTRE” “SREBRNO JEDRO” ZA NAJBOLJI TEKST:
Ljubo PAVEŠIČ za tekst
pjesme “NEBULOZA”
NAGRADA RADIO PULE “ROŽENICE”
ZA NAJBOLJE KORIŠTEN ISTARSKI MELOS:
Nello MILOTTI za
skladbu “TERAN”
NAGRADA ZA NAJBOLJI
ARANŽMAN:
Andrej BAŠA za skladbu
“PRIT ĆE VREME KAD ĆEŠ MOJA BIT”
Ista
je skladba dobila i nagradu za najduži pljesak na finalnoj večeri koju
dodjeljuje časopis Studio.
NAGRADA ZA NAJBOLJU INTERPRETACIJU:
Srđan BREŠKOVIĆ za interpretaciju skladbe “MARE, MARE,
MARE”
Betty Jurković interpretirala je pjesmu “Pokojna Žvanka”
Festivalije
Prosvjetni sabor Hrvatske ove je godine odustao od vrednovanja amaterske djelatnosti u pojedinim mjestima, pa su organizatori “startno mjesto” MIK-a morali odlučiti ždrijebom.
Najčešća pitanja kojim su se te godine prije i poslije festivala bavili mediji, ali i organizatori glasila su: je li broj gradova i mjesta domaćina festivala prevelik, da li se uporaba primorskog i istarskog melosa iscrpila, jesu li članovi stručnih žirija postali “slabi” prema nekim skladateljima i slično. Svi su zaključili kako nešto treba mijenjati jer se MIK kao takav umorio. Kao dokaz izrečenom navodili su da je Toni Kljaković tijekom dvanaest festivala čak sedam puta pobijedio, sedam puta najboljim kompozitorom proglašen je Neto Milotti, a pet puta najboljim tekstopiscem Ljubo Pavešić. Zaključak je glasio da festivalu trebaju nove snage i imena.
Te je godine MIK po prvi put imao svoje značke koje su se mogle kupiti tijekom čitave turneje, a konačno je i LP ploča s kompozicijama MIK-a na vrijeme završena.
I danas će poznati mikovac i umjetnik Erol Mlakar s tugom ispričati kako je kao debitant i Kastavac molio organizatore da mu daju da na festivalu nastupi s pjesmom Moj Kastav, a da Mlačić pjeva onu namijenjenu njemu – Čavjanski boćari. No, organizator je ostao neumoljiv, a Marinko Mlačić tijekom trajanja festivala bez ijednog osvojenog glasa. Naime, kako je mlađahni Mlačić u svakom gradu u kojem je karavana nastupila mijenjao naziv pjesme, odnosno ono Kastav s, primjerice, Novi, Rab, Rovinj i slično, direkcija, a i ostali pjevači, smatrali su da je takvo podilaženje publici nepošteno i nedopustivo i stoga su Mlačiću oduzeti osvojeni glasovi.
U festivalskom biltenu nije opisana ta zgoda, no između ostalog stoji i podatak da se MIK 75 uključio u proslavu 30. godišnjice oslobođenja, te će u drugom dijelu programa u svakom mjestu prezentirati gledaocima recital “Po šumama i gorama“ (izbor iz djela Branka Ćopića) u izvođenju glumaca riječkog kazališta Ivana Zajca (D. Dobrosavljević, D. Maričić, G. Petrović).
Lidija Percan kao “Pelinčica”